STROKOVNO

Valentina Radić in Gregor Gazvoda

Na kratko predstavite svoje Start-up podjetje.

Kava je nekakšno poživilo, ki mora biti kakovostno zaradi želodca in splošnega počutja in Grega jo je spoznal ravno iz teh razlogov. Veliko je potoval in se izobraževal o kavi, tako je spoznal »specialty coffee« (termin govori o visokokakovostni kavi, njeni obdelavi, praženju in pripravi) , ki ga je popolnoma prevzela. Do takrat na kavo ni gledal kot na buteljčno vino, saj ni vedel, da lahko tudi v kavi okušaš popolnoma naravne arome in okuse po, npr. čokoladi, suhem sadju, jagodičevju, karameli itd. Taka kava je visokokakovostna (Arabica) in raste v posebnih mikro klimatskih pogojih nad 1000 metrov nadmorske višine. Praženje pa je v celotnem procesu priprave kave verjetno najkompleksnejši in najzahtevnejši del in kot tak tudi najbolj privlačen. Po številnih izobraževanjih, ki jih je Grega opravil v tujini, pa je bil čas tudi za prakso – nastala je Iconic kava.

Kaj vas je nagovorilo, da ste se podali v ustanovitev Start-up podjetja?

Novembra 2014 sem videla razpis za prijavo v projekt Podjetno v svet podjetništva (štirimesečna priprava na lansiranje lastnega izdelka/ideje na trg), pred tem pa mi je prijateljica, ki je končala isto izobraževanje, navdušeno pripovedovala o le-tem.

Kaj je najmočnejši adut vašega podjetja? Kaj se lahko drugi naučijo od vas?

Naša kava je namenjena zahtevnim kupcem, tistim, ki iščejo nekaj boljšega, kakovostnejšega, nekaj, kar blagodejno vpliva na počutje v primerjavi z drugi podobni izdelki. Vsak pražar optimalno razvije naravne arome in okuse posamezne kave. Z drugimi besedami, če bi našo kavo iz Hondurasa pražil Grega in še en pražar, bi bil rezultat drugačen, saj bi vsak izmed njiju drugače razvil potencialne arome in okuse.

Kaj je bil ključen dejavnik vašega uspeha?

Kar bi se drugi lahko naučili od nas, sta zagotovo vztrajnost in disciplina na svoji poslovni poti ter tudi vera v lastno znanje in izdelek. Največji mejnik pa je sodelovanje v projektu Štartaj Slovenija, saj gre za odlično zasnovan projekt, ki dejansko pomaga podjetnikom. Skozi ta projekt sva imela odlično mentorstvo velikega trgovca (Spara), oglaševalske agencije (Formitas) in medijske hiše (Pop TV). Za takšno prepoznavnost, predstavitev izdelka in prodajo bi potrebovali več let uspešnega poslovanja.

Kam in kako naprej (cilji, vizija)?

Naslednji mesec bodo naše kave zasedle police 40 Sparov (do sedaj so bile v 13 megamarketih Interspar). Želiva si, da bi naslednje leto prišla v vse trgovine Spar Slovenija – torej v 100 trgovin.

Valentina Radić in Gregor Gazvoda, ICONIC KAVA

Piše:Tanja Ciglarič

Če se želite naročiti na našo revijo, kliknite TUKAJ!