STROKOVNO

Vsebinski marketing je tržna tehnika ustvarjanja in distribucije dragocene, ustrezne in dosledne vsebine za privabljanje in pridobivanje jasno opredeljene ciljne skupine – s ciljem privabljanja dobičkonosne stranke. Ključna beseda tukaj je »dragocena«, saj predstavlja bistveno razliko od vseh drugih oblik oglaševanja ali trženja.

Donosnost naložbe v vsebinski marketing je lahko izjemna, če se izvaja pravilno. 95 % uspeha, ki smo ga doživeli pri trženju vsebin, je lahko rezultat nekaj člankov, ki smo jih napisali in nam predstavljajo dodatno vrednost.

 

Vsebinski marketing je oblika marketinga, ki je osredotočena na ustvarjanje, objavljanje in distribucijo vsebin za ciljno občinstvo na spletu. Podjetja ga pogosto uporabljajo za:

  • privabljanje pozornosti potencialnih kupcev,
  • razširitev baze strank,
  • ustvarjanje ali povečanje spletne prodaje,
  • povečanje prepoznavnosti blagovne znamke in
  • vključitev spletne skupnosti uporabnikov.

Gre torej za privabljanje in spreminjanje potencialov v kupce z ustvarjanjem in izmenjavo brezplačnih vsebin. Namen je pomagati podjetjem pri ustvarjanju trajnostne blagovne prepoznavnosti in hkrati zagotavljanju dragocenih informacij potrošnikom, vse z namenom ustvarjanja pripravljenosti za nakup izdelkov oziroma storitev v prihodnosti.

Vsebinski marketing ne vključuje neposredne prodaje, temveč gradi zaupanje in krepi odnose s publiko.

Za podjetja, ki uporabljajo vsebinski marketing, obstajajo trije ključni razlogi in koristi:

  • povečana prodaja,
  • prihranek stroškov ter
  • boljše in predvsem trajnejše stranke.

Trženje je nemogoče brez dobre marketinške vsebine
Ne glede na vrsto marketinške taktike, ki jo uporabljate, mora biti vsebinski marketing del vašega procesa in ne nekaj ločenega.

Kakovostna vsebina je del vseh oblik trženja:

  • Trženje prek družbenih medijev: strategija trženja vsebine je pomembnejša od vaše strategije družbenih medijev.
  • SEO: Iskalniki nagrajujejo podjetja, ki objavljajo kakovostno, skladno vsebino.
  • PR: Uspešne strategije za odnose z javnostmi obravnavajo težave, ki pestijo bralce in ne njihove dejavnosti.
  • Pay Per Click: Če želite optimizirati svoje oglaševalske akcije prek Google Adwordsa, potrebujete veliko dobro pripravljene vsebine na svoji spletni strani.
  • Strategija marketinga: vsebinska strategija je najpomembnejši del tržnih strategij.

Nekaj primerov vsebinskega marketinga

  1. Infografika. To so navadno dolge, vertikalne grafike, ki vključujejo statistiko, grafikone in druge pomembne informacije. Uporabniki prejmejo veliko količino informacij v kratkem času.
    Spletne strani. Kakšna je razlika med običajno spletno stranjo in spletno stranjo, ki je vsebinsko naravnana? Druga prinaša bistveno boljše in trajnejše prodajne rezultate.
  2. Video posnetki in podcasti. Video posnetki in podcasti so večinoma neizkoriščena oblika vsebinskega marketinga, ker ljudje mislijo, da so dragi ali se jim zdijo nedostopni. Ampak z vedno dostopnejšo profesionalno opremo za pripravo kakovostne video in avdio vsebine je priprava lažja kot kdaj koli prej.
  3. Knjige in e-knjige. Prodajalci danes ne prodajajo več knjig zaradi prodaje same, temveč kot marketinška orodja. Čeprav je danes lažje kot kdaj koli objaviti knjigo, še vedno obstajajo mnenja, da je težko in da lahko samo ugledni strokovnjaki objavijo poslovno knjigo. Četudi jih ljudje ne bodo prebrali, jih lahko še vedno uporabljate kot obliko vsebinskega trženja.

Zakaj vsebinski marketing?

Pomembno je vedeti, da obstajajo štirje cikli nakupa izdelka oziroma storitve:

  1. Ozaveščenost: Kupec lahko izdelek ali storitev v osnovi že potrebuje, vendar se tega niti ne zaveda. Zato mu je treba predlagati rešitev.
  2. Raziskave: Ko se kupec zaveda, da obstaja rešitev, bo opravil raziskavo trga. Na primer, kupec avtomobila bo poskušal ugotoviti, katere različne vrste avtomobilov obstajajo in kateri bo najbolje ustrezal njegovim potrebam.
  3. Premislek: Na tej točki stranka začne primerjati različne izdelke različnih proizvajalcev, da se prepriča, ali bo dobila visoko kakovosten izdelek po pošteni oziroma najugodnejši ceni.
  4. Nakup: Stranka nazadnje sprejme svojo odločitev in nadaljuje s transakcijo oziroma nakupom.

Tradicionalno oglaševanje in trženje sta odlična pri 3. in 4. koraku. Pri 1. in 2. koraku pa gre za proces ozaveščanja o rešitvah in izobraževanju potrošnikov o izdelku, česar morda nikoli prej niso upoštevali.
Potencialne stranke tako najdejo vsebino in vrednost v njej, zato so do trenutka, ko nas kontaktirajo, že prepričani, da želijo sodelovati z nami. Zato se nam ni več treba ukvarjati s kakršno koli taktiko prodaje. Zaupanje, ki ga je običajno treba zgraditi med obsežnim prodajnim ciklom, je bilo tako že ustvarjeno, preden sploh izvemo, da potencialni kupec obstaja.

Donosnost naložbe v vsebinski marketing je lahko izjemna, če se izvaja pravilno. 95 % uspeha, ki smo ga doživeli pri trženju vsebin, je lahko rezultat nekaj člankov, ki smo jih napisali in nam predstavljajo dodatno vrednost.

In kaj je tukaj skrivnost?

Vsebinski marketing v celoti podpira druge kanale digitalnega trženja. Zagotavlja dodatne vsebine za trženje socialnih medijev in prispeva k prizadevanjem SEO z ustvarjanjem naravnih vhodnih povezav in izgradnjo dobrih vsebin na vaši spletni strani, ki so potem najdene v iskalnikih. Za številna podjetja je največji del njihovih prizadevanj za SEO osredotočen prav na vsebinski marketing.

Vsebini je treba dodati vrednost. Vrednost za kupca. Če niste prepričani, kako lahko dodate vrednost prek vsebinskega marketinga, vprašajte svoje obstoječe stranke, kakšno vsebino pogrešajo. Vprašajte jih, ali jim lahko izdelate takšno vsebino, ki bi jim bila v pomoč oziroma bi jim bila koristna pri iskanju vašega izdelka ali storitve. Napišite kakovostno vsebino.

Jerneja Lobnik Ornik, Info-net

Na revijo Direktor se lahko naročite TUKAJ!