STROKOVNO

Naše vloge se nenehno prepletajo med zasebno in poslovno. Lahko smo dober vodja, a smo obenem tudi dober družinski član. Ključne veščine, ki nas pri tem podpirajo, so enake ne glede na vlogo, ki jo trenutno opravljamo. Harmonija med zasebno in poslovno vlogo pa nas dela uspešne, ne glede na to, kje trenutno smo, v delovnem okolju ali v zasebnosti doma.

Vse se začne s pozitivno miselno naravnanostjo. Kaj torej pomeni biti pozitivno naravnan? Pozitivno razmišljanje pomeni, da se na neprijetne situacije odzivate na bolj pozitiven in optimističen način. Pomeni, da svoj um, ki je lahko največji zaveznik ali najhujši nasprotnik, prepričate o pozitivnem razmišljanju. Z vajo je to mogoče.

Zagotovo poznate omejujoče prepričanja – ne morem, ne gre, nimam te sreče, imam premalo časa … Se spomnite še kakšnega? To so prepričanja, ki zavirajo, omejujejo, preprečujejo, da se premaknemo naprej, a so še vedno samo prepričanja. Prepričanja, ki jih je mogoče spremeniti.

Bodite pozitivni in živite uspeh poslovno ali zasebno

  1. Mislite pozitivno, tudi v kritičnih situacijah, in bodite zgled
    Pozitivna energija je nalezljiva. Zato delujte z zgledom in ohranite pozitivno miselnost tudi, če vse ne teče tako, kot ste si zamislili. Z ustvarjanjem sproščenega vzdušja in prijetnega delovnega okolja boste gradili zmagovalne time ter zadovoljne in zavzete sodelavce. Motivirajte svoj tim tudi v težkih situacijah. Ko ste pred ogromno oviro, jo skušajte preseči v več manjših korakih, velike izzive razdelite na manjše dele in jih skušajte rešiti enega za drugim. Predvsem pa morebitne napake obrnite v pozitivne na način, da se iz njih učite in verjamete, da je današnji poraz lahko jutrišnja zmaga. Predvsem pa zaupajte, sebi in drugim. Saj zaupanje gradi zaupanje.
  1. Smejte se, nasmeh nič ne stane …
    … ima pa čudežno moč. Saj veste, nasmeh odpira vrata, nasmeh rešuje nesoglasja, nasmeh pomirja, nasmeh povezuje … Ste se danes že nasmehnili?
  1. Poslušajte in podajte povratno informacijo
    Ključna kompetenca odličnih vodij je komunikacija. Dober vodja posluša in tudi sliši, gleda in tudi vidi. A tudi ne zadrži vsega zase, ampak predelano vsebino vrne nazaj sogovorniku v obliki povratne informacije. Komunikacija je temelj njegove karizme in uspešnega tima sodelavcev. Zato spodbuja komunikacijo tudi med člani tima in tudi od njih nenehno pričakuje povratno informacijo.
  1. Navdihujte in pomagajte drugim rasti
    Pomembno je, da znamo prepoznati in pomagamo razvijati veščine tudi drugim. S tem podpremo posameznika, obenem pa poskrbimo za uspeh in razvoj celotnega tima. Veliki vodje delijo svoje znanje in ne skrivajo informacij, saj se zavedajo, da uspešnega vodjo gradijo še uspešnejši sodelavci. Kdaj ste nazadnje govorili s posameznimi člani svojega tima? Z vsemi? Preživite nekaj časa s posamezniki, jim prisluhnite in spodbudite, da bodo še boljši, uspešnejši, zadovoljnejši.
  1. Prevzemite odgovornost in se učite iz preteklih napak
    Tako kot smo kot vodja odgovorni za uspeh, smo odgovorni tudi za neuspeh. Sprejmimo to odgovornost, popravimo napake in rešimo nastale izzive. S tem smo dober zgled sodelavcem, obenem pa gradimo zaupanje. Vsi, ki delamo, naredimo tudi napake, a dobri napak ne ponavljajo, temveč na njih gradijo, da so naslednjič boljši in uspešnejši.

Ste že uspešni, pozitivni? Še ne dovolj? Potem še naprej vadite. Saj veste, vaja dela mojstra … A šele, če mojster dela vajo! Navade lahko spremenimo, vzorce zamenjamo, a z voljo, delom in pozitivno naravnanostjo, predvsem pa z miselnostjo, da je mogoče vse ali pa nič, odvisno od tega, kako se bomo odločili!

Bodite vodja, svojega življenja in svojega tima

Zastavite si cilje, vsakodnevne, mesečne, letne, razmišljajte, kakšna je vaša vizija, želja po razvoju, in nastavite konkretne korake, pot, ki vas bo vodila do cilja. Pri tem pa bodite pozorni nase in na okolico, bodite dober zgled v različnih situacijah in bodite dober človek, spoštujte sebe in druge. Zavedajte se, da dan ni enak dnevu, da lahko vsak zase prinese vedno nekaj novega, sprejmite ga kot takšnega in skušajte izkoristiti vsak dan posebej zase in za ljudi, s katerimi ste obdani, zasebno ali poslovno.

Delajte, kar je prav, in bodite sprememba, ki jo želite videti

Izberite tisto, kar je prav, četudi vedno na prvo žogo ne prinese najprej koristi. Ko govorimo o etiki, poštenosti in osebni integriteti, ni prostora za kompromis. Iščite dobro, v stvareh in ljudeh, predvsem pa bodite sprememba, ki jo želite videti okoli sebe. Saj veste, da ne morete spreminjati drugih, lahko pa spremenite sebe, da bi se to pokazalo v drugih.

Obdajte se z uspešnimi in proaktivnimi ljudmi

Ste že slišali rek, povej mi, s kom se družiš in povem ti, kdo si? Če niste zadovoljni z ljudmi, ki vas trenutno obdajajo, na katerem koli področju vašega življenja, se vprašajte, kaj lahko sami naredite drugače. Družite in povezujte se s takimi ljudmi, kot želite biti sami. Želite biti uspešni? Povezujte se z uspešnimi, pametnejšimi, izkušenejšimi … Taki lahko s svojo energijo in razmišljanjem premaknejo tudi vas – v pozitivno smer.

Piše: Simona Lobnik Ambrožič, predavateljica, coachinja, svetovalka za vodstvene veščine in komunikacijo