STROKOVNO

Razvijajte čustveno inteligenco in postanite boljši vodja

Čustvena inteligenca je tudi na delovnem mestu vse pomembnejša in zagotavlja večji uspeh, še posebej, če smo v vlogi vodje. V tem primeru moramo še toliko bolj zrelo in odgovorno znati razumevati in upravljati s svojimi čustvi in čustvi ljudi, ki jih vodimo. Bolj kot smo čustveno inteligentni, hitreje bomo prepoznali ustrezne posameznike, jih lažje usmerjali v delovnih odgovornosti in jih razumeli, ko vse ne bo teklo, kot bi želeli. Razvijanje čustvene inteligence nas osebno bogati, a tudi pomembno razvija v boljšega vodjo.

V podjetju nam čustvena inteligenca zagotavlja stabilnost. Da ohranimo držo in hladno glavo tudi v času izzivov. Na ta način lažje obvladujemo stres, anksioznost, jezo pa tudi pretirana pozitivna čustva. Pomaga nam prodati več. Z razumevanjem čustev drugih prepoznamo, kaj ljudje občutijo, zakaj kaj želijo ali potrebujejo, in pri prodaji je to ključno. Še posebej, ko zaključujemo prodajni proces. Pomembna je za motivacijo, ko prepoznavamo čustva in jih obvladujemo, lažje motiviramo posameznike na način, ki je za vsakega najbolj primeren in učinkovit. Obenem pa pomembno obvladujemo konflikte, saj smo uspešnejši pri mediaciji in pogajanjih z razvito čustveno inteligenco. In to je samo nekaj vidikov podpore, ki nam jo čustvena inteligenca nudi na delovnem mestu.

Ste ali niste čustveno inteligentni?

Obstajajo znaki, ki vam pokažejo, koliko ste čustveno inteligentni. Na hitro se lahko preizkusite v spodnjem testu. Označite1–6, koliko za vas velja posamezna trditev. Višje (6), kot imate ocene, bolj ste čustveno inteligentni, nižje, kot imate ocene (1), manj ste trenutno čustveno inteligentni.

Sposobni ste izražati in govoriti o svojih čustvih - 1  2  3  4  5  6
Brez težav izražate, razumete in obvladujete jezo, žalost, razdražljivost, anksioznost, slabo voljo, drugačne posameznike …

Nimate težav, da določite prednosti in slabosti (tudi pri sebi) - 1  2  3  4  5  6
Zavedate se, da ne vi ne vaši sodelavci niste najboljši na vseh področjih, ponekod ste vrhunski, drugje povprečni, kje pa tudi slabi in imate možnosti za delo in razvoj na sebi. Znate to opaziti, prepoznati in vedno priznati? Sebi in drugim?

Ljudje pogosto pridejo do vas po nasvet ali podporo - 1  2  3  4  5  6
Ljudje vam zelo zaupajo, marsikaj vam povedo, pogosto vas prosijo za podporo, za pomoč, cenijo vaše mnenje … in vam niso odveč, radi se pogovarjate, prisluhnete, delite izkušnje, mnenja, nasvete.

Napake, zamere, slabo voljo hitro pozabite in greste naprej - 1  2  3  4  5  6
Ne obremenjujete se s tem, kar je bilo včeraj, predelate, razrešite in greste z lahkoto naprej.

Takoj prepoznate čustva drugih in sprejemate njihova prepričanja, stališča, vidike gledanja - 1  2  3  4  5  6
Opazite, kdaj je posameznik pod stresom, v kakšnem čustvenem stanju je, in ga znate pri tem podpreti.Vidite, kdaj se nenavadno obnašajo, tudi če sami tega ne priznavajo, razumete, da je vsak človek v sebi dober in jim ne očitate drugačnosti.

Želite razvijati čustveno inteligenco? Vam samoocena kaže, da lahko naredite nekaj več?

Imate v povprečju ocene 5–6?
ODLIČNO, vaš nivo čustvene inteligence je že zelo visok, a tudi ko je dobro, se razvijajmo, da ohranjamo nivo.
So vaše ocene v povprečju 3–4?
Vedno ste lahko še boljši, ne omahujte in se nam pridružite, da boste še bolj čustveno inteligentni.
Ste se znašli med 1–2?
Potem je sploh čas za akcijo! Da boste boljši, učinkovitejši, notranje bolj mirni in zadovoljni! Vabljeni, da se vključite v skupinski coaching za dvig čustvene inteligence. Več informacij na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate. .

Kaj lahko vsak zase naredimo takoj, da dvignemo čustveno inteligenco na višjo raven?

  1. Poslušajmo dvakrat več, kot govorimo.
    Ko ne le poslušamo, ampak tudi slišimo, lahko izvemo mnogo več, kot da zgolj govorimo svoje. Obenem pa na ta način dajemo nasprotni strani občutek vrednosti in spoštovanja. Človek, ki je slišan, je namreč mnogo bolj zadovoljen in s tem produktiven.
  2. Raje se odzovimo, kot da odreagiramo.
    Kadar odreagiramo v hipu, so naše reakcije mnogo bolj čustveno podprtekot v primeru, da se samo odzovemo in si dovolimo opazovati
    se, kako se počutimo. Pri odzivu se izognemo čustvenim sprožilcem, ki priplavajo iz našega nezavednega, in si dovolimo vzeti čas za premislek. Premisliti o tem, kako se počutimo, in s tem izbrati zavestno reakcijo, ki nas bo podprla.
  3. Postavimo se v čevlje drugega.
    Najprej moramo razumeti sebe in s tem, ko se dobro poznamo in razumemo, se lažje postavimo v čevlje drugega. Tako kot sami velikokrat
    naletimo na ovire, zanikanja in odporpri sebi, se dogaja tudi našim sodelavcem, in ko razumemo procese, ki tečejo v vsakem posamezniku, bomo lažje pomagali zaposlenim, kadar stopajo po poti sprememb.
  4. Se zavedamo, da smo naredili napako? Opravičimo se.
    Kdor dela, stori tudi napake, pomembno pa je, da se iz njih nekaj naučimo. In ko se tega zavedamo, jih tudi lažje sprejmemo. Ni napaka nekaj, kar dela dobrega vodjo, je pa priznati in sprejeti napako lastnost velikih ljudi. S tem, ko smo dovolj samozavestni, da priznamo, da ne delamo vse prav, in se znamo tudi opravičiti, namreč gradimo zaupanje do ljudi, ki jih vodimo.
  5. Dovolimo si občutiti in biti sočutni.
    Občutki so sestavni del našega bivanja in prav je, da jih prepoznamo in si jih priznamo. Obenem pa se zavedajmo, da jih imajo tudi drugi. Bodimo sočutni, a obenem odločni in samozavestni.
  6. Ustvarjajmo in živimo pozitivno.
    Pozitivnost rodi še več pozitive in negativnost prav tako. Biti ali misliti pozitivno je stvar odločitve. Kako ste se torej odločili?
  7. Pohvalimo in pika.
    Vsi hrepenimo po priznanju, da je naše delo opaženo in pohvaljeno. A ko pohvalimo, se tu ustavimo. Kadar hvalimo, samo pohvalimo in pika! Vsak ampak … samo … ali kaj drugega, kar bi želeli dodati, zmanjša vrednost in pomen pohvale. Velja si zapomniti, ko pohvalimo, naj bo čas samo za hvalo. Opozarjali na stvari, ki bi jih pa vendarle lahko izboljšali ali naredili drugače, bomo … drugič!

Simona Lobnik Ambrožič, predavateljica, coachinja, svetovalka za vodstvene veščine in komunikacijo