STROKOVNO

Lepota in estetika sta nekaj, k čemur podzavestno nenehno stremimo. Sta motivacija, potrditev, zaupanje, gonilna sila. Vpeti sta v prav vsak atom našega življenja in na nas vplivata bolj, kot se zavedamo, ali pa bi si morda želeli priznati. Tesno sta prepleteni z našim vsakdanjim življenjem in vplivata na naše odločitve.

Vsak izmed nas želi posedovati lepoto, ali pa je biti vsaj na nek način deležen. Pa s tem ni mišljena fizična lepota, temveč lepota v širšem smislu. Pridevnik »lepo« v vsakdanjem življenju uporabljamo pogosto in v najrazličnejših situacijah. Vsak izmed nas si je kdaj zaželel, da bi npr. znal LEPO plesati, peti, pisati ali kaj podobnega. Radi bi imeli LEP avto, obleko ali hišo. Želimo si imeti LEPO življenje, kar pač za koga to pomeni.  Predstava o »lepem« je za vsakogar drugačna, vendar lepota tudi JE merilo,  po katerem se ravnamo skozi vse življenje.  

Raziskave dokazujejo, da smo ljudje vizualna bitja in zato »lepota« posledično, v takšni ali drugačni obliki, močno vpliva na naše vsakodnevne odločitve. K njej s obračamo, ji sledimo in podzavestno tudi k njej stremimo, predvsem pa mnogokrat tistemu, kar se nam zdi »lepo« tudi lažje in hitreje zaupamo. Na drugi strani pa se pred vsem, kar dojemamo kot »grdo«, raje oddaljimo. Naši vzgibi in dejanja niso nič nenavadnega, saj gre v bistvu za čisto naraven proces, ki ga lahko opazimo tudi pri mnogih ostalih živih bitjih.

Lepota, ki je seveda subjektivna, pa vendar mnogokrat deluje kolektivno - ima torej vpliv na vedenje vseh živih bitij - tudi nas ljudi. Je kot neka naravna zakonitost ali sila. Če jo znamo prepoznati, sprejmemo njeno naravo in učinke, se poglobimo v njeno delovanje ter skušamo razumeti,  kaj stimulira in kako deluje, lahko to znanje uporabimo in preusmerimo v doseganje lastnih ciljev.

Če je fotografija lepa, smo do prikazanega bolj zaupljivi

Fotografija ima močan vpliv na naše vedenje. V svoji naravi vsebuje atribut merljive lepote, za katero smo ugotovili, da močno vpliva na naše dojemanje in odločitve.

Ob pogledu na fotografijo najprej predelamo informacijo, kaj oz. koga na fotografiji vidimo, takoj za tem pa podzavestno ovrednotimo, ali nam fotografija na čustveni ravni ugaja ali ne, torej ugotovimo ali je »lepa« ali ne. Če po nekih pričakovanih merilih in standardih dosega zadostno količino »lepote«, ji zaupamo in na nas vpliva pozitivno, sicer nas od željenega cilja ali dejanja lahko odvrne.

Izjemnega pomena je, da fotografiranju in fotografiji namenimo zadosti časa in energije. Vložek v dobro, tako sporočilno kot tudi »lepo« fotografijo se nam namreč zelo obrestuje, tudi dolgoročno. Z njo sporočimo, da smo resno, uspešno in zaupanja vredno podjetje. Naključnemu opazovalcu, ki našega dela, kvalitete ali odnosa še ne pozna, je potrebno že ob prvem stiku, ki dandanes teče praviloma preko naših spletnih strani, to sporočilo takoj predati. Ustrezne fotografije so tako lahko tudi ena izmed hitrih potrditev, ali je z nami varno sodelovati ali ne.

Kvalitetna fotografija izjemno pripomore k ustvarjanju celostne podobe našega podjetja in prikaže naše storitve ter produkte v najboljši luči. Pomaga pri ustvarjanju identitete in unikatnosti podjetja, veča kredibilnost, pospešuje komunikacijo in nagovarja k sodelovanju, sporoča profesionalnost, dostopnost, karakter, vrednote … vse to in še mnogo več.

Kakor pravi znan pregovor: »Fotografija je vredna tisoč besed!« 

PIŠE: Gregor T. Bohinc, Zcukr.si