OSREDNJI INTERVJUJI

Pridejo kot poslovni partnerji, odidejo kot prijatelji

S Sašo Zor, direktorico prodaje v segmentu kongresov in poslovnih srečanj v Sava Turizmu d. d., smo spregorovili o trendih v poslovnem turizmu. Pod krovno znamko Sava Hotels & Resorts je zastopanih šest destinacij od Gorenjske do Prekmurja.

Kako se prilagajate lokalnemu okolju in kolikšno pomembnost pripisujete tej raznolikosti?

Skupina Sava Hotels & Resorts je z zavezo nuditi vrhunske turistične storitve in tako presegati pričakovanja gostov največji ponudnik turističnih storitev v Sloveniji. Pod blagovno znamko Sava Hotels & Resorts delujejo Sava Hoteli Bled, Terme Ptuj, Zdravilišče Radenci, Terme Banovci, Terme 3000-Moravske Toplice in Terme Lendava. Najbolj prepoznavni turistični produkti družbe so termalni, wellness in zdraviliški turizem, konference in srečanja, golf in kampiranje. Kljub izjemni raznolikosti so povezovalni element vseh destinacij termalne in mineralne vode, ki se med seboj razlikujejo in so priznani zdravilni faktorji. Pri oblikovanju produktov in programov poudarjamo edinstven karakter vsake posamezne destinacije, pri tem sodelujemo z lokalnimi okolji. Gostje pridejo po celovito izkušnjo, zato je izjemnega pomena, da hotelska hiša »diha« z lokalnim okoljem. Samo tako lahko gostje izkusijo neponovljiva doživetja. Na primer športnike in druge uspešne posameznike iz posamezne destinacije vključujemo v team-building in druge spremljevalne programe. Lokalno obarvana je tudi naša gostinska ponudba, saj ima ravno kulinarika pri poslovnih oz. kongresnih gostih še kako pomembno vlogo.

Organizirate številne dogodke, prireditve. Katere so bistvene razlike, ki dvigujejo vašo ponudbo iz povprečja?

Danes je visok nivo namestitvene, konferenčne in gostinske ponudbe nekaj povsem pričakovanega in samo s tem ponudniki na trgu težko konkurirajo. Organizatorji, ki prirejajo mednarodne dogodke v najprestižnejših kongresnih destinacijah po svetu, iščejo nekaj več. Iščejo tisti »waw« efekt, ki jih bo prepričal, da naslednjega od svojih dogodkov umestijo v Slovenijo. Na Bledu, kot naši osrednji kongresni destinaciji, si prizadevamo, da vsak dogodek oplemenitimo s spremljevalnimi programi, seveda ustrezno prilagojenega karakterju dogodka. Naša specializirana in predana kongresna ekipa je podaljšana roka organizatorja dogodka.

Vsak dogodek je zgodba zase, zato tudi naše ponudbe niso standardizirane in se vsakemu naročniku posebej posvetimo. Enkrat je to z lepo mislijo, ki jo udeleženci dobijo za lahko noč v svojo sobo, drugič z razrezom kremne rezine velikanke, na kateri je logotip gostujočega podjetja, tretjič z zdravimi coffee-breaki in kosili, pripravljenimi s svežimi sezonskimi sestavinami iz regije. Včasih pa smo lahko tudi bolj drzni in na kavo ter potico povabimo udeležence kar na Blejski otok, do katerega morajo preveslati skupaj z našimi olimpijci, ali pa jih izzovemo, da si piknik kosilo pripravijo kar sami na gozdni jasi, do koder pridejo z navadnimi oz. električnimi kolesi.

Katero destinacijo bi izpostavili kot tisto, ki nudi največ možnosti za razvoj najširše palete storitev?

Slikovito jezero, očarljiv otok in mogočni grad so že stoletja simboli Bleda. Ta majhen, a z naravnimi zakladi bogat kraj sredi Evrope izžareva posebno energijo in je že od nekdaj priljubljena lokacija za srečanja in druženja vseh vrst. Poslovni gostje lahko izbirajo med šestimi hoteli kategorije 3-5 zvezdic, širok spekter možnosti za izvedbo najrazličnejših dogodkov nudijo kongresne in banketne dvorane, razstavni prostori, sejne sobe in pisarne različnih velikosti, specifik in opremljenosti. Bled je prepoznan po vrhunskih kulinaričnih doživetjih in wellness storitvah. Veliko pozornost posvečamo dvigu kakovosti storitev ter ustvarjanju posebnih doživetij. Vedno bolj prepoznavna so naša prizadevanja na področju okolju prijazne konferenčne ponudbe, ki jo oblikujemo pod blagovno znamko »Zeleni za jutri«, sinergije iščemo v povezovanju naših destinacij in izpostavljanju njihovih specifik.

Izvajate tudi prav poseben projekt – imenujete ga Zeliščni vrt.

Drži. V povezavi z našo trajnostno usmeritvijo smo oblikovali celoletni projekt »Zeliščni vrt«, pri katerem potencialne in obstoječe poslovne partnerje povabimo, da v majhne glinene lončke posadijo slovenska zelišča, na sam lonček pa napišejo lepo misel. Seme je obenem metafora za našo skupno rast, razvoj in sinergije. Zelišča nato spomladi presadimo iz lončkov na vrt ob naših hotelih na Bledu.   Povabimo jih, da pridejo večkrat pogledat, kako uspevajo »njihove« gredice. Pri tej animaciji sodelujejo tako hotelsko osebje, ki skrbi za sam vrt, kot prodaja, ki vodi in koordinira celoten potek sajenja, naši chefi pa zelišča uporabljajo pri kulinaričnih kreacijah.

Odziv na animacijo »Zeliščni vrt« je izjemen – vse stranke z veseljem sodelujejo pri projektu in spremljajo njegov razvoj. Povabilo na »njihov« vrt privablja nasmehe in vzbuja pozitivne občutke, hkrati pa nas imajo partnerji v mislih tudi takrat, ko razmišljajo o umestitvi konkretnih poslovnih idej. Zeleno, inovativno, povezovalno – vse to, kar želimo komunicirati znotraj ponudbe Sava Hotelov Bled.

Z vidika ponudbe in potenciala je kongresna dejavnost ena ključnih strateških usmeritev družbe Sava Turizem d. d. Kakšen je vpliv gospodarskih razmer nanjo? Kako se prilagajate?

Tudi kongresna dejavnost ni imuna na vplive otežene gospodarske situacije, zaznavamo jih predvsem na področju manjših in lokalnih dogodkov. Redno spremljamo trende, predvsem na področju IT, ki je eno od ključnih elementov pri organizaciji zahtevnejših dogodkov. Ponudnike spodbujajo k stalnim izboljšavam na področju kakovosti storitve in izvirnosti ponujenih spremljevalnih programov. Izkoriščanje socialnih omrežij v segmentu poslovnega turizma ni več zgolj priložnost, temveč pogoj. Kongeresna dejavnost je segment z visoko dodano vrednostjo in znatnimi multiplikativnimi učinki. Kongresni gostje, ki so praviloma zahtevnejši gostje od počitniških, so zanjo pripravljeni plačat več.  Poleg urejene sobe je včasih bolj pomembna storitev ter ustvarjanje nepozabnih izkušenj in doživetj. V vzponu je tudi povpraševanje po okolju prijazni konferenčni ponudbi.

Pa še nekaj o vas. Kdaj in čemu se je v vas prebudila strast za hotelirstvo, kam segajo vaši začetki in kaj vam na tem področju še zmeraj predstavlja izziv?

Sama sem že kot majhna punčka na potovanjih s starši rada in zvedavo občudovala lepe hotele, uglajeno osebje in se navduševala nad estetiko in detajli, ki so v hotelirstvu prisotni na vsakem koraku. Svojo poslovno pot sem, sicer po spletu naključij, začela v prodajnem oddelku petzvezdičnega hotela v Ljubljani. Panoga me je tako zasvojila, da je postalo hotelirstvo več kot zgolj služba. Je moj življenjski stil in velika strast. Najsi gre za službena ali zasebna potovanja, zmeraj rada raziskujem nove kraje, si ogledam tamkajšnje hotele in se redno informiram o trendih naše industrije. Privlači me predvsem segment luksuznih poslovnih verig, ki kljub ekonomiji obsega, uspejo personalizirati gostovo izkušnjo. Ker je naše delo tako raznoliko kot so stranke same, je vsak dan dinamičen in poln izzivov. Osebno si želim pustiti pečat na področju kongresne ponudbe v podjetju, kjer delujem, kot tudi širše s ciljem skupaj s kolegi iz panoge končno umestiti Slovenijo na zemljevid potencialnih mednarodnih kongresnih destinacij.

Kako bi označili svoj pristop, način dela s strankami?

Zaupanje naročnikov je veliko bogastvo in hkrati odgovornost, saj ga obdržiš le s skrbno nego in korektnim odnosom. Trudim se prepričati s kreativnostjo in, kot rečemo, z »out of the box« razmišljanjem ter pozitivno naravnanostjo. Ob današnjem tempu vse prevečkrat pozabimo, kako blagodejni znajo biti nasmeh, humor in nalezljiva toplina sogovornika. Prizadevam si, da se tako zaposleni, kot tudi naši naročniki, v moji družbi dobro počutijo in da so naši odnosi pristni, iskreni, naša druženja pa prijetna in profesionalna obenem. »Pridemo kot poslovni partnerji, odidemo kot prijatelji« je svojo izkušnjo na Bledu povzela organizatorka dogodkov iz sosednje Italije in s tem stavkom osmislila naše delo.

Vaš slogan je »podarjamo nasmehe«. Torej so sodelavci zelo pomemben dejavnik v vaši branži.

»Zadovoljni zaposleni za zadovoljno stranko« – rek še kako drži, predvsem v turizmu kot storitveni panogi. Poudarek dajemo ciljnemu dvigovanju motivacije naših sodelavcev. Ni samo finančna nagrada poplačilo za dobro delo, stimulativna je tudi možnost dodatnega usposabljanja in izobraževanja, študijske poti v tujino ipd. Pohvala pa, kot lepa beseda, zmeraj lepo mesto najde.

Mene osebno izjemno motivira, če mi sodelavci povedo, da tudi ob ponedeljkih radi in z nasmehom pridejo v službo, da so pri svojem delu predani in samoiniciativni ter željni sprememb, ki jih lahko udejanjamo skupaj. Naša kongresna ekipa je lep mozaik različnih karakterjev, s katerimi je užitek delati.

Ali izvajate, glede na to, da skoraj vsi zaposleni delajo s strankami, kakšne posebne treninge? Kakšna so vlaganja v zaposlene in koliko se vam to zdi pomembno?

Večja, kot so vlaganja v zaposlene – v njihov profesionalni razvoj kot tudi v dobro počutje na delovnem mestu - večji so lahko pričakovani učinki, produktivnost in profesionalnost. Vsekakor imamo kot velik sistem na tem področju tudi več možnosti, kot manjše hotelske hiše. Tudi na tem področju izkoriščamo sinergijske učinke znotraj skupine - znanje kroži tako interno s prodajnimi treningi in izobraževanjem, kot z udeležbo na specializiranih delavnicah, konferencah in tečajih ter oskrbovanjem z aktualno literaturo.

Morda kakšna zanimivost, dogodek, ki se vam je na vaši karierni poti posebej vtisnila v spomin?

Vsak dogodek je edinstven in poseben zaradi vseh oseb, ki so vanj vpletene. Izpostavila bi 12-dnevno konferenco Mednarodne komisije za kitolov, ki je potekala lansko leto na Bledu. V času ogleda kapacitet s strani organizatorjev in drugih odločevalcev ter priprave kandidature, smo s svojimi produkti in edinstveno izkušnjo prisotne tako navdušili, da so dejali: »Prepričali ste nas, da na Bledu še kiti plavajo v jezeru« in potrdili umestitev gospodarsko izjemno pomembnega dogodka v naš alpski biser.

Misel za konec, vaš moto, vodilo,  ki bi ga želeli deliti z našimi bralci?

Če ti nekaj dovolj pomeni, boš našel način za dosego tega. Če ne, boš našel izgovor.

PIŠE: Sabina Weingerl